I. semestar sveučilišnog diplomskog studija Strojarstvo, Konstruiranje i razvoj proizvoda
Tjedno opterećenje: 2P + 2V
ECTS bodovi: 5
Prof. dr. sc. Željko Ivandić, konzultacije utorak, 13-15 sati, ured 311
Prof. dr. sc. Mirko Karakašić, konzultacije ponedjeljak, 10-12 sati, srijeda 12-14 sati, ured 407
Doc. dr. sc. Ivan Grgić, konzultacije utorak, 9-11 sati, ured 402
Jure Marijić, mag. ing. mech., asistent, konzultacije utorak, 9-11 sati, ured 402
Marko Vilić, mag. ing. mech., asistent, konzultacije utorak, 9-11 sati, ured 402
Ivan Raguž, mag. ing. mech., vanjski suradnik
Okvirni sadržaj predmeta
Upoznavanje s osnovnim pojmovima o Teoriji proizvoda, Proizvoda kao sustav, Teoriji i Tehnologiji konstruiranja i Procesu konstruiranja. Stjecanje znanja potrebnog za razradu projekta s konstrukcijskom (dispozicijskom) razradom – po svim fazama procesa konstruiranja. Metode koncipiranja. DSM – Design structure matrix. Strategije konstruiranja: pravila postupanja, kontrola strategije.
Oblici provođenja nastave i način provjere znanja
Predavanja i vježbe. Vježbe su konstrukcijske.
Cilj kolegija
Upoznati studente s procesom konstruiranja. Predočavanje transformacije konstrukcijskih značajki kroz faze razvoja proizvoda kao tehničkog sustava.
Način polaganja ispita
Kontinuirana (kolokvij I. i II., program – timski rad, ispit – prezentacija projekta)
Popis literature potrebne za studij i polaganje ispita
- Otto, K.; Wood, K.: Product design: Techniques in Reverse Engineering and New Product Development, Prentice Hall, 2000
- Ullman, D.G.: The Mechanical Design Process, McGraw-Hill, 2002
- Pahl, G.; Beitz, W.: Engineering Design: A Systematic Approach, Edited by Ken Wallace, Springer-Verlag, 1996.
Popis literature koja se preporučuje kao dopunska
- Suh, N.P.: The Principles of Design, Oxford University Press, New York, 1990.
- Hubka, V.; Ernst, E. W.: Design science: Introduction to the Needs, Scope and Organization of Engineering Design Knowledge, Springer-Verlag, 1996.
- Pugh, S.: Total design: Integrated Methods for Successful Product Engineering, Prentice Hall, 1991
- Pugh, S: Creating Innovative Products Using Total Design, Addison Wesley, 1996
Ishodi učenja
- Primjeniti osnovne spoznaje procesa konstruiranja u razvoju proizvoda
- Prepoznati proizvod kao tehnički sustav
- Primijeniti strategije konstruiranja
- Konstruirati i izraditi projekt proizvoda kao tehničkog sustava
- Analizirati pravce razvoja procesa konstruiranja
Povezivanje ishoda, učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja
Nastavna aktivnost | ECTS | Ishod učenja | Aktivnost studenta | Metode procjenjivanja | bodovi min-maks |
Pohađanje nastave | 1 | 1- | Prisutnost uz aktivno sudjelovanje na predavanjima i vježbama | Evidencija nazočnosti: 75 % = 1 bod 76-85 % = 2 boda 86-90 % = 3 boda 91-95 % = 4 boda 96-100 % = 5 bodova |
1-5 |
Konstrukcijske vježbe | 1,5 | 1- | Izrada projektnog zadatka, te prethodni proračun i oblikovanje konstrukcijskih elemenata | Bodovanje na osnovi analize točnosti postupaka i pravila razvojja proizvoda u procesu konstruiranja | 20-40 |
Periodična provjera znanja putem kolokvija | 1 | 1- | Odgovori na pitanja iz područja teorije konstruiranja | Bodovanje na osnovi analize točnosti odgovora sukladno pravilima procesa konstruiranja | 10-20 |
Završni ispit | 1,5 | 1- | Stečena znanja na konkretnom primjeru | Vrednovanje svih aktivnosti kroz semestar: pohađanje nastave, sudjelovanje tima i pojedinačno u izradi konstrukcijskog projekta | 20-35 |
Ukupno: | 5 | 51-100 |