PD 704  Strategijski menadžment

IV. Semestar svučilišnog poslije diplomskog doktorskog studija strojarstva,

Opterećenje u semestru: 18P + 12E
ECTS bodovi: 7,5

Prof. dr.sc Maja Lamza-Maronić
Prof.dr.sc Roberto Lujić

 

Okvirni sadržaj predmeta:

 

Strategijski menadžment-pregled pojmova, ustroj poduzeća, razvoj strategijske vizije, misije, ciljeva, Komponente modela strategijskog menadžmenta, Unutarnji faktori organizacije, SWOT analiza, PEST analiza, Model scenarija, Vanjsko okruženje, Globalno okruženje, Industrijska i konkurentska analiza, BCG matrica rasta, Portfolio matrica, Model dugoročne strategije klastera, Formuliranje dugoročnih ciljeva, Evoluiranje izvora i mogućnosti kompanije, Strategija i konkurentna prednost, Vodoravne  integracije, Vertikalne integracije, Zajednička ulaganja, Strateški savezi, Just in time, Keiretsus, Consortia and Chaebols, Implementirati strategiju kroz poslovne funkcije, Strategija u marketingu, financijama, istraživanju i razvoju, ljudskim potencijalima, Strategija kroz vodstvo, kulturu organizacije i nagrađivanje, Organizacija koja uči, Društvena odgovornost poduzeća, Kontrola strategije, Procjena strategije, Ozbiljenje primjera iz prakse u strategijskom menadžmentu

 

Oblici provođenja nastave i način provjere znanja:

Predavanja i seminari, izrada poslovnog plana, slučajevi iz prakse

Popis literature potrebne za studij i polaganje ispita:
  1. Grupa autora: Strategijski management (red. Buble, M.) ( 1997), Ekonomski fakultet Split,
  2. Johnson, Gerry; Scholes, Kevan (2004): Exploring Corporate Strategy sixt edition text and cases,  Prenctice Hall, England
Popis literature koja se preporučuje kao dopunska:
  1. Collins E.; Devanna Mary Ann (2002): Izazovi menadžmenta u XXI. Stoljeću, Mate, Zagreb,
  2. Gopinath, C.; Siciliano, J. (2005): Strategize! Experential Exercises in Strategic Management, Thomson
  3. Hitt, Ireland, Hoskinsson (2003): Strategic management, Competitiveness and Globalization, cases, Thomson
  4. Costin, H. I.: Strategies for Quality Improvement, The Dryden Press, Harcourt Brace College Publichers, Forth Worth, TX, 1999.
  5. Kotler, Philip; Lee Nancy (2005): Corporate Social responsibility: doing the most good for your company and your cause
Način polaganja ispita:

 

2 kolokvija                                                                            30 %

Finalni ispit                                                                            20 %

Prezentacija slučaja                                                               16 %

Pisanje seminara                                                                   20 %

Prisustvovanje/ocjena profesora/evaluacija-napredovanje        8 %

Prisustvovanje i diskusija na drugim prezentacijama                6 %

Ukupno                                                                                100 %

Na ispitu su pitanja višestrukog izbora. Sposobnost pismenog izražavanja i primjene znanje provjeravat će se u  seminaru i prezentaciji slučaja.

Svaki kolokvij sudjeluje s 15% u ukupnoj ocjeni. Ispit će pokrivati znanja i informacije iz znanstvenih časopisa, knjiga i diskusije na predavanjima. Završni ispit je sažet sadržaj kolokvija.

Cilj kolegija

 

Cilj je studente potaknuti na kritično strategijsko razmišljanje i analiziranje slučajeva iz prakse.

Ishodi učenja
  1. Ustanoviti organizacijske uvjete
  2. Izabrati prikladnu strategiju
  3. Usporediti koncepte strategijskog menadžmenta
  4. Obrazložiti situacije opisane u slučajevima iz prakse
  5. Preporučiti alate, tehnike i koncepte strategijskog menadžmenta.

Povezivanje ishoda, učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja

Nastavna
aktivnost
ECTS Ishod
učenja
Aktivnost
studenata
Metode
procjenjivanja
Bodovi
min max
20 sati predavanja 1 3 Aktivno sudjelovanje na predavanjima Evidencija prisutnosti i aktivnosti studenata 0 5
10 sati eksperimentalnog rada 0,5 4 Aktivno sudjelovanje u eksperimentalnom radu Evidencija prisutnosti i aktivnosti studenata 0 5
45 sati proučavanja literature 1,5 3-5 Istraživanje literature o predloženom problemu Vrednovanje prema unaprijed dogovorenim  kriterijima 15 25
60 sati samostalnog rada uz konzultacije 3 1-5 Prikupljanje, analiza i klasifikacija znanja o problemu.  Primjena izabrane tehnike UI. Vrednovanje prema unaprijed dogovorenim  kriterijima 20 30
40 sati rada na projektu 1,5 1-5 Prezentacija  rezultata vlastitog istraživanja, rješenja predloženog problema i zaključaka Pregled projekta i vrednovanje prema unaprijed dogovorenim kriterijima 20 35
Ukupno: 7,5 55 100