II. semestar poslijediplomskog specijalističkog studija modula: Proizvodni menadžment
Opterećenje u semestru: 5P + 25E
ECTS bodovi: 10
Prof. dr. sc. Tomislav Šarić
Prof. dr. sc. Roberto Lujić
Prof. dr. sc. Tomislav Galeta
Okvirni sadržaj predmeta
Upoznati studente i osposobiti ih za korištenje novih menadžerskih metoda i tehnika: BSC (Balance Scorecard Method), SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) analiza, Benchmarking. Metode kontrolinga. TQM ( Total Quality Management). BPR ( Business Process Reengenering).
Knowledge Management; CRM- Customer Relationship Management; Scenario and Contingency Planning, Supply Chain Integration, Mass Customization, Six Sigma.
Sinergija, ADL matrica životnog ciklusa industrije, Porterove strategije, globalne strateške alijanse, poslovni scenarij i strategija, portfolio analiza BCG matrica rasta i tržišnog udjela; Odabir i implementacija poslovne strategije, Kontrola, Strateška kontrola. Elementi kontrole. Razine kontrole.
Integrirane metode povećanja konkurentnosti: 20 ključeva:
1. Ključ: Čišćenje i organiziranje radnog mjesta. 2. Ključ: Racionalizacija sustava i usklađivanje ciljeva. 3. Ključ: Rad u malim grupama. 4. Ključ: Smanjenje zaliha materijala i nedovršene proizvodnje. 5. Ključ: Brza izmjena tehnologije. 6. Ključ: Primjena kaizen pristupa (poboljšanja) u procesu. 7. Ključ: Proizvodnja bez nadgledanja. 8. Ključ: Povezivanje procesa. 9. Ključ: Održavanje strojeva i opreme. 10. Ključ: Kontrola radnog vremena. 11. Ključ: Osiguranje kvalitete. 12.Ključ: Razvoj suradnje s dobavljačima. 13. Ključ: Eliminiranje gubitaka. 14. Ključ: Osposobljavanja za rad na poboljšanju . 15. Ključ: Raznovrsnost vještina i fleksibilna obuka. 16. Ključ: Planiranje, terminiranje i praćenje proizvodnje. 17. Ključ: Djelotvorna kontrola učinkovitosti. 18. Ključ: Primjena informacijskog sustava. 19. Ključ: Ušteda energije i materijala. 20. Ključ: Primjena novih tehnologija.
Oblici izvođenja nastave
Nastava se provodi putem predavanja, eksperimentalnog rada i izrade seminarskog rada. Polaznik pri izradi samostalnog projekta koristi znanja stečena putem apsolviranja nastavnih cjelina obrađenih na predavanju i tijekom eksperimentalnog rada, obavljenim istraživanjima u proizvodnim sustavima, te na osnovi korištenja literature. Usmeno izlaganje uz korištenje prigodnih prezentacijskih tehnika i obrana izrađenog projekta.
Popis literature potrebne za studij i polaganje ispita
- Grupa autora: Strategijski menadžment (red. Buble, M.), Sinergija – Zagreb 2005.
- Majdandžić, Niko; Lujić, Roberto; Matičević, Gordana; Šimunović, Goran; Majdandžić, Igor: Upravljanje proizvodnjom, Slavonski Brod, Strojarski fakultet, Sveučilišta u Osijeku, 2001, 356 str.
- Majdandžić, Niko: Izgradnja informacijskih sustava proizvodnih poduzeća, Slavonski Brod, Strojarski fakultet, Sveučilišta u Osijeku, 2004, 455 str.
Popis literature koja se preporuča kao dopunska
- Majdandžić, Niko: Strategije održavanja i informacijski sustavi održavanja, Slavonski Brod, Strojarski fakultet, Sveučilišta u Osijeku, 1999, 351 str.
- Collins E., Devanna Mary Ann: Izazovi menadžmenta u XXI. stoljeću, Mate, Zagreb, 2002.
- Gopinath, C.; Siciliano, J.: Strategize! Experential Exercises in Strategic Management, Thomson, 2005.
- Johnson, G.; Scholes, K.: Expoloring corporate strategy, text and cases, Prentice Hall, Six Edition, 2002.
- Hitt, Ireland, Hoskinsson: Strategic management, Competitiveness and Globalization, Cases, Thomson, 2003.
Način polaganja ispita
Ispit se polaže izradom i obranom seminarskog rada o primjeni izabrane metode u konkretnim poslovnim uvjetima u poduzeću.
Cilj kolegija:
Upoznavanjem s novim metodama i strategijama u analizi, racionalizaciji i povišenju konkurentnosti poduzeća, studenti će se osposobiti za uključivanje u razvojno-organizacijske procese u povišenju tehnološke razine i fleksibilnosti u svojim poduzećima. Na taj će način kao menadžeri ili članovi radnih timova moći kontinuirano raditi na poboljšanju konkurentnosti svojih poduzeća.
Ishodi učenja:
- Razlikovati menadžerske metode, tehnike i strategije
- Izabrati poslovnu strategiju
- Demonstrirati primjenu 20 ključeva
- Primijeniti menadžerske metode, tehnike i strategije u svrhu poboljšanja konkurentnosti poduzeća
Povezivanje ishoda, učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:
Nastavna |
ECTS |
Ishod |
Aktivnost |
Metode |
Bodovi |
|
min |
max |
|||||
Predavanja i vježbe |
2 |
1-4 |
Aktivno sudjelovanje na predavanjima i vježbama |
Evidencija prisutnosti i aktivnosti studenata |
0 |
10 |
Seminarski |
8 |
4 |
Izrada i obrana |
Procjena prema unaprijed utvrđenim kriterijima |
55 |
90 |
Ukupno |
10 |
|
|
|
55 |
100 |