PS 502 Menadžerske metode i strategije

II. semestar poslijediplomskog specijalističkog studija modula: Proizvodni menadžment
Opterećenje u semestru: 5P + 25E
ECTS bodovi: 10

Prof. dr. sc. Tomislav Šarić
Prof. dr. sc. Roberto Lujić
Prof. dr. sc. Tomislav Galeta

Okvirni sadržaj predmeta

Upoznati studente i osposobiti ih za korištenje novih menadžerskih metoda i tehnika: BSC (Balance Scorecard Method), SWOT  (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) analiza, Benchmarking. Metode kontrolinga. TQM ( Total Quality Management). BPR ( Business Process Reengenering).

Knowledge Management; CRM- Customer Relationship Management; Scenario and Contingency Planning, Supply Chain Integration, Mass Customization, Six Sigma.

Sinergija, ADL matrica životnog ciklusa industrije,  Porterove strategije,  globalne strateške alijanse, poslovni scenarij i strategija, portfolio analiza BCG matrica rasta i tržišnog udjela; Odabir i implementacija poslovne strategije, Kontrola, Strateška kontrola. Elementi kontrole. Razine kontrole.

Integrirane metode povećanja konkurentnosti: 20 ključeva:

1. Ključ: Čišćenje i organiziranje radnog mjesta. 2. Ključ: Racionalizacija sustava i usklađivanje ciljeva. 3. Ključ: Rad u malim grupama. 4. Ključ: Smanjenje zaliha materijala i nedovršene proizvodnje. 5. Ključ: Brza izmjena tehnologije. 6. Ključ: Primjena kaizen pristupa (poboljšanja) u procesu. 7. Ključ: Proizvodnja bez nadgledanja. 8. Ključ: Povezivanje procesa. 9. Ključ: Održavanje strojeva i opreme. 10. Ključ: Kontrola radnog vremena. 11. Ključ: Osiguranje kvalitete. 12.Ključ: Razvoj suradnje s dobavljačima. 13. Ključ: Eliminiranje gubitaka. 14. Ključ: Osposobljavanja za rad na poboljšanju . 15. Ključ: Raznovrsnost vještina i fleksibilna obuka. 16. Ključ: Planiranje, terminiranje i praćenje proizvodnje. 17. Ključ: Djelotvorna kontrola učinkovitosti. 18. Ključ: Primjena informacijskog sustava. 19. Ključ: Ušteda energije i materijala. 20. Ključ: Primjena novih tehnologija.

Oblici izvođenja nastave

Nastava se provodi putem predavanja, eksperimentalnog rada i izrade seminarskog rada. Polaznik pri izradi  samostalnog projekta koristi znanja stečena putem apsolviranja nastavnih cjelina obrađenih na predavanju i tijekom eksperimentalnog rada, obavljenim istraživanjima u proizvodnim sustavima, te na osnovi korištenja literature. Usmeno izlaganje uz korištenje prigodnih prezentacijskih tehnika i obrana izrađenog projekta.

Popis literature potrebne za studij i polaganje ispita

  1. Grupa autora: Strategijski menadžment (red. Buble, M.), Sinergija – Zagreb 2005.
  2. Majdandžić, Niko; Lujić, Roberto; Matičević, Gordana; Šimunović, Goran; Majdandžić, Igor: Upravljanje proizvodnjom, Slavonski Brod, Strojarski fakultet, Sveučilišta u Osijeku, 2001, 356 str.
  3. Majdandžić, Niko: Izgradnja informacijskih sustava proizvodnih poduzeća, Slavonski Brod, Strojarski fakultet, Sveučilišta u Osijeku, 2004, 455 str.

 Popis literature koja se preporuča kao dopunska

  1. Majdandžić, Niko: Strategije održavanja i informacijski sustavi održavanja, Slavonski Brod, Strojarski fakultet, Sveučilišta u Osijeku, 1999, 351 str.
  2. Collins E., Devanna Mary Ann: Izazovi menadžmenta u XXI. stoljeću, Mate, Zagreb, 2002.
  3. Gopinath, C.; Siciliano, J.: Strategize! Experential Exercises in Strategic Management, Thomson, 2005.
  4. Johnson, G.; Scholes, K.: Expoloring corporate strategy, text and cases, Prentice Hall,  Six Edition, 2002.
  5. Hitt, Ireland, Hoskinsson: Strategic management, Competitiveness and Globalization, Cases, Thomson, 2003.

 Način polaganja ispita

Ispit se polaže izradom i obranom seminarskog rada o primjeni izabrane metode u konkretnim poslovnim uvjetima u poduzeću.

Cilj kolegija:

 Upoznavanjem s novim metodama i strategijama u analizi, racionalizaciji i povišenju konkurentnosti poduzeća, studenti će se osposobiti za uključivanje u razvojno-organizacijske procese u povišenju tehnološke razine i fleksibilnosti u svojim poduzećima. Na taj će način kao menadžeri ili članovi radnih timova moći kontinuirano raditi na poboljšanju konkurentnosti svojih poduzeća.

Ishodi učenja:

  1. Razlikovati menadžerske metode, tehnike i strategije
  2. Izabrati poslovnu strategiju
  3. Demonstrirati primjenu 20 ključeva
  4. Primijeniti menadžerske metode, tehnike i strategije u svrhu poboljšanja konkurentnosti poduzeća

Povezivanje ishoda, učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja: 

Nastavna
aktivnost

ECTS

Ishod
učenja

Aktivnost
studenata

Metode
procjenjivanja

Bodovi

min

max

Predavanja i vježbe

2

1-4

Aktivno sudjelovanje na predavanjima i vježbama

Evidencija prisutnosti i aktivnosti studenata

0

10

Seminarski
rad

8

4

Izrada i obrana
seminarskog
rada

Procjena prema unaprijed utvrđenim kriterijima

55

90

Ukupno

10

 

 

 

55

100