IV. Semestar svučilišnog poslije diplomskog doktorskog studija strojarstva,
Opterećenje u semestru: 18P + 12E
ECTS bodovi: 7,5
Prof. dr.sc Maja Lamza-Maronić
Prof.dr.sc Roberto Lujić
Okvirni sadržaj predmeta:
Strategijski menadžment-pregled pojmova, ustroj poduzeća, razvoj strategijske vizije, misije, ciljeva, Komponente modela strategijskog menadžmenta, Unutarnji faktori organizacije, SWOT analiza, PEST analiza, Model scenarija, Vanjsko okruženje, Globalno okruženje, Industrijska i konkurentska analiza, BCG matrica rasta, Portfolio matrica, Model dugoročne strategije klastera, Formuliranje dugoročnih ciljeva, Evoluiranje izvora i mogućnosti kompanije, Strategija i konkurentna prednost, Vodoravne integracije, Vertikalne integracije, Zajednička ulaganja, Strateški savezi, Just in time, Keiretsus, Consortia and Chaebols, Implementirati strategiju kroz poslovne funkcije, Strategija u marketingu, financijama, istraživanju i razvoju, ljudskim potencijalima, Strategija kroz vodstvo, kulturu organizacije i nagrađivanje, Organizacija koja uči, Društvena odgovornost poduzeća, Kontrola strategije, Procjena strategije, Ozbiljenje primjera iz prakse u strategijskom menadžmentu
Oblici provođenja nastave i način provjere znanja:
Predavanja i seminari, izrada poslovnog plana, slučajevi iz prakse
- Grupa autora: Strategijski management (red. Buble, M.) ( 1997), Ekonomski fakultet Split,
- Johnson, Gerry; Scholes, Kevan (2004): Exploring Corporate Strategy sixt edition text and cases, Prenctice Hall, England
- Collins E.; Devanna Mary Ann (2002): Izazovi menadžmenta u XXI. Stoljeću, Mate, Zagreb,
- Gopinath, C.; Siciliano, J. (2005): Strategize! Experential Exercises in Strategic Management, Thomson
- Hitt, Ireland, Hoskinsson (2003): Strategic management, Competitiveness and Globalization, cases, Thomson
- Costin, H. I.: Strategies for Quality Improvement, The Dryden Press, Harcourt Brace College Publichers, Forth Worth, TX, 1999.
- Kotler, Philip; Lee Nancy (2005): Corporate Social responsibility: doing the most good for your company and your cause
2 kolokvija 30 %
Finalni ispit 20 %
Prezentacija slučaja 16 %
Pisanje seminara 20 %
Prisustvovanje/ocjena profesora/evaluacija-napredovanje 8 %
Prisustvovanje i diskusija na drugim prezentacijama 6 %
Ukupno 100 %
Na ispitu su pitanja višestrukog izbora. Sposobnost pismenog izražavanja i primjene znanje provjeravat će se u seminaru i prezentaciji slučaja.
Svaki kolokvij sudjeluje s 15% u ukupnoj ocjeni. Ispit će pokrivati znanja i informacije iz znanstvenih časopisa, knjiga i diskusije na predavanjima. Završni ispit je sažet sadržaj kolokvija.
Cilj kolegija
Cilj je studente potaknuti na kritično strategijsko razmišljanje i analiziranje slučajeva iz prakse.
- Ustanoviti organizacijske uvjete
- Izabrati prikladnu strategiju
- Usporediti koncepte strategijskog menadžmenta
- Obrazložiti situacije opisane u slučajevima iz prakse
- Preporučiti alate, tehnike i koncepte strategijskog menadžmenta.
Povezivanje ishoda, učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja
Nastavna aktivnost |
ECTS | Ishod učenja |
Aktivnost studenata |
Metode procjenjivanja |
Bodovi | |
min | max | |||||
20 sati predavanja | 1 | 3 | Aktivno sudjelovanje na predavanjima | Evidencija prisutnosti i aktivnosti studenata | 0 | 5 |
10 sati eksperimentalnog rada | 0,5 | 4 | Aktivno sudjelovanje u eksperimentalnom radu | Evidencija prisutnosti i aktivnosti studenata | 0 | 5 |
45 sati proučavanja literature | 1,5 | 3-5 | Istraživanje literature o predloženom problemu | Vrednovanje prema unaprijed dogovorenim kriterijima | 15 | 25 |
60 sati samostalnog rada uz konzultacije | 3 | 1-5 | Prikupljanje, analiza i klasifikacija znanja o problemu. Primjena izabrane tehnike UI. | Vrednovanje prema unaprijed dogovorenim kriterijima | 20 | 30 |
40 sati rada na projektu | 1,5 | 1-5 | Prezentacija rezultata vlastitog istraživanja, rješenja predloženog problema i zaključaka | Pregled projekta i vrednovanje prema unaprijed dogovorenim kriterijima | 20 | 35 |
Ukupno: | 7,5 | 55 | 100 |