P726 Proizvodne strategije i filozofije

I. semestar sveučilišnog diplomskog studija Strojarstvo
Tjedno opterećenje: 2P + 2V
ECTS bodovi: 5
Prof.dr.sc. Roberto Lujić, konzultacije četvrtkom od 12:00 do 14:00 sati uz prethodnu najavu ili prema dogovoru, ured G108
Doc. dr. sc. Sara Havrlišan, konzultacije četvrtkom od 12:00 do 14:00 sati uz prethodnu najavu putem e-mail-a ili prema dogovoru, ured G102

 

Okvirni sadržaj predmeta:

Omogućiti razumijevanje različitih tipova proizvodnje od pojedinačne do velikoserijske za različite vrste proizvodnih procesa u metalnoj, drvnoj, elektro, prehrambenoj industriji itd. Glavni dio kolegija biti će usmjeren na upoznavanje s proizvodnim strategijama i njihovim utjecajem i primjenom u proizvodnji kao što su: JIT, GT,  MRP, MRPII, ERP, ERP II, 20 ključeva, Kanban, Kaizen, TQM, Taguchi metoda, Ishigawa dijagram, krugovi kvalitete, Jidoka, TPM, 5S, 6 sigma …, te novim organizacijskim oblicima (virtualna tvornica, vitka proizvodnja…). Pojam digitalnog poduzeća i njegovih funkcija (dizajn proizvoda, planiranja procesa, upravljanja vremenom i poslovnim aplikacija, planiranje layout-a poduzeća, ergonomije, simulacije rada robota i proizvodnih procesa…)

Oblici provođenja nastave i način provjere znanja:

Predavanja.
Vježbe: auditorne i laboratorijske vježbe

Popis literature potrebne za studij i polaganje ispita:

  1. Majdandžić, Niko; Lujić, Roberto; Matičević, Gordana; Šimunović, Goran; Majdandžić, Igor. Upravljanje proizvodnjom, Strojarski fakultet, Slavonski Brod, 2001, 357 str.

Popis literature koja se preporučuje kao dopunska:

  1. Lujić, Roberto; Šarić, Tomislav; Šimunović, Katica. Genetic algorithm and ERP. // Digital Factory / Balič, Jože ; Majdandžić, Niko (ur.). Vienna : DAAAM International, 2008.. Str. 243-255.
  2. Majdandžić, Niko: Izgradnja informacijskih sustava proizvodnih poduzeća, Slavonski Brod, Strojarski fakultet Slavonski Brod, 2004.
  3. Rothar, Mike; Shook, John: Learning to see – Value- Stream Mapping to cretae value and eliminate muda, The Lean enterprise institute, Massachusetts, USA, 2003.
  4. Polajner, A.; Buchneiter, B.; Leber, M.: Proizvodni menadžment, Univerza v Mariboru, Fakultet za strojništvo,2005.
  5. Polajner, A.; Buchneiter, B.; Leber, M.; Pandža, K.; Kalpič, B.; Rojs, T.; Vujica-Herzog, N.; Palčič, I.; Fulder, T.; Meža, P.: Menadžment proizvodnih sistemov, Univerza v Mariboru, Fakultet za strojništvo,2004.
  6. Clason, Tom:  Fast Cycle Production: The Manufacturing Philosophy That Always Works, 1stBooks Library, December 2003.
  7. xxx: 20 keys – Facilitator’s manual, Practical Programme of Revolution in Factories and Other Organisations (PPORF), Development Institute. Tokyo, Japan, 2003.
  8. Gary  A., Langenwalte: Enterprise Resources Planning and Beyond, The ST Lucie Press/APICS series on Resources Management, USA, 2000.
  9. Masayoshi, Shimizu; Kiyoshi, Wainai; Kazuo, Nagai. Value added productivity measurement and practical approach to management improvment, Asian productivity organisation, Tokyo, Japan, 1991.

Način polaganja ispita:

Pismeno.

Cilj kolegija

Ovladavanje teoretskim znanjima iz područja pripreme i upravljanja proizvodnje. Osposobljavanje u projektiranju tehnoloških procesa za klasične obradne strojeve i rješavanju izdvojenih tehnoloških problema. Primjena metoda planiranja i terminiranja u različitim vrstama proizvodnje.

Ishodi učenja

Nakon uspješno završenog predmeta student će moći:

  1. Objasniti Američku proizvodnu filozofiju
  2. Objasniti Japansku proizvodnu filozofiju i racionalizaciju proizvodnje
  3. Primijeniti Kaizen metodu
  4. Objasniti 20 ključeva

Povezivanje ishoda, učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja

Nastavna
aktivnost
ECTS Ishod
učenja
Aktivnost
studenata
Metode
procjenjivanja
Bodovi
min max
Pohađanje
predavanja
2 1-4 Prisutnost uz aktivno sudjelovanje Evidencija prisutnosti i aktivnosti studenata 0 10
Kontinuirana
provjera
znanja
1,5 1-4 Pismena provjera znanja Kolokvij 1
Kolokvij 2
50 90
*Završni
ispit
1,5 1-4 Pismena provjera znanja Pismeni ispit 50 90
Ukupno: 5 54 100

*Završni ispit student mora polagati samo ako nije postigao bodove na kontinuiranoj provjeri znanja