P605 Kvantitativne metode

V. semestar preddiplomskog studija Strojarstvo
Tjedno opterećenje: 2P + 2V
ECTS bodovi: 5
Prof. dr. sc. Katica Šimunović, konzultacije ponedjeljkom od 9:30 do 11:30 sati uz prethodnu najavu ili prema dogovoru, ured G103
Doc. dr. sc. Sara Havrlišan, konzultacije četvrtkom od 12:00 do 14:00 sati uz prethodnu najavu putem e-mail-a ili prema dogovoru, ured G102

Okvirni sadržaj predmeta:

U nastavi se obrađuju odabrana poglavlja i metode operacijskih istraživanja i odgovarajući optimizacijski kvantitativni modeli te uvod u obradu podataka dobivenih pokusom i statistički kvantitativni modeli. Naglasak je na linearnom programiranju i posebnim slučajevima, na tehnikama rješavanja i primjerima primjene (optimalni proizvodni program, transportni problem, problem pridruživanja, optimalno iskorištenje materijala, model smjese). Posebna se pažnja posvećuje računalnoj potpori pri rješavanju optimizacijskih kvantitativnih modela i dobivanju statističkih kvantitativnih modela.

Oblici provođenja nastave i način provjere znanja:

Predavanja: teorijske osnove ilustrirane primjerima. Vježbe: rješavanje optimizacijskih kvantitativnih modela različitim metodama i korištenje računalnih programa za rješavanje optimizacijskih i dobivanje statističkih kvantitativnih modela.

Popis literature potrebne za studij i polaganje ispita:

  1. Šimunović, Katica; Havrlišan, Sara: Primjena linearnog programiranja u strojarstvu. Slavonski Brod; Sveučilište u Osijeku, Strojarski fakultet u Slavonskom Brodu, 2019.
  2. Kalpić, Damir; Mornar, Vedran: Operacijska istraživanja. Zagreb; Zeus, 1996.
  3. Šakić, Nikola; Štefanić, Nedeljko: Metode optimiranja proizvodnje. Inženjerski priručnik 4, Treći svezak Organizacija proizvodnje. Zagreb; Školska knjiga, 2002., str. 345-397.
  4. Barković, Dražen: Operacijska istraživanja. Osijek; Ekonomski fakultet Osijek, 2001.

Način polaganja ispita:

Provjera znanja zaokruženih cjelina gradiva putem kolokvija ili pisani dio ispita. Usmeni dio ispita.

 

Ciljevi predmeta

Ciljevi predmeta su steći sljedeća znanja, vještine i kompetencije: modeliranje realnih procesa i sustava (proizvodni program, optimalno iskorištenje materijala, model smjese ili mješavine, problem poslovnog udruživanja, optimiranje režima obrade, transportni problemi, problemi raspoređivanja); rješavanje modela različitim metodama i tehnikama; donošenje optimalne odluke na osnovi rješenja modela, te provedba postoptimalne analize. Osim tematike optimizacijskih kvantitativnih modela, cilj je steći i temeljna znanja i vještine postavljanja statističkih kvantitativnih modela, koja bi se zatim proširila na diplomskom studiju.

Ishodi učenja

  1. Prikazati definirani problem optimizacijskim kvantitativnim modelom (postaviti matematički model linearnog programiranja)
  2. Riješiti postavljeni matematički model usvojenim metodama i tehnikama
  3. Primijeniti računalne alate prilikom rješavanja modela
  4. Tumačiti dobiveno matematičko rješenje problema s ciljem donošenja optimalne odluke
  5. Provesti postoptimalnu analizu i analizu osjetljivosti matematičkog modela
  6. Prikazati eksperimentalne podatke statističkim kvantitativnim modelom

Povezivanje ishoda, učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja

Nastavna
aktivnost
ECTS Ishod
učenja
Aktivnost
studenata
Metode
procjenjivanja
Bodovi
min max
Predavanja i vježbe 2 1-6 Prisutnost i samostalno uključivanje pitanjima i prijedlozima; Uključivanje na poticaj nastavnika; Aktivno sudjelovanje uz korištenje računala i ploče Evidencija prisutnosti i aktivnog sudjelovanja u nastavi 0 5
Kontinuirana
provjera
znanja
2 1-6 Priprema za pisanu provjeru znanja zaokruženih cjelina gradiva i sudjelovanje na pisanoj provjeri znanja Kolokvij 1

Kolokvij 2

 

30 60
Provjera znanja cijelog gradiva* 2* 1-6* Priprema za pisanu provjera znanja cijelog gradiva i sudjelovanje na pisanoj provjeri znanja* Pisani ispit* 30* 60*
Završni
ispit
1 1-6 Ponavljanje usvojenog gradiva i usmeni odgovori Usmeni ispit 20 35
Ukupno: 5 50 100

*Ova nastavna aktivnost se odvija samo ako nije postignut minimalni broj bodova, u određenom vremenskom roku, na nastavnoj aktivnosti: Kontinuirana provjera znanja.