Tjedno opterećenje: 2P + 2V
ECTS bodovi: 5
Prof. dr. sc. Katica Šimunović, konzultacije ponedjeljkom od 9:30 do 11:30 sati uz prethodnu najavu ili prema dogovoru, ured G103
Doc. dr. sc. Sara Havrlišan, konzultacije četvrtkom od 12:00 do 14:00 sati uz prethodnu najavu putem e-mail-a ili prema dogovoru, ured G102
Okvirni sadržaj predmeta:
U nastavi se obrađuju odabrana poglavlja i metode operacijskih istraživanja i odgovarajući optimizacijski kvantitativni modeli te uvod u obradu podataka dobivenih pokusom i statistički kvantitativni modeli. Naglasak je na linearnom programiranju i posebnim slučajevima, na tehnikama rješavanja i primjerima primjene (optimalni proizvodni program, transportni problem, problem pridruživanja, optimalno iskorištenje materijala, model smjese). Posebna se pažnja posvećuje računalnoj potpori pri rješavanju optimizacijskih kvantitativnih modela i dobivanju statističkih kvantitativnih modela.
Oblici provođenja nastave i način provjere znanja:
Predavanja: teorijske osnove ilustrirane primjerima. Vježbe: rješavanje optimizacijskih kvantitativnih modela različitim metodama i korištenje računalnih programa za rješavanje optimizacijskih i dobivanje statističkih kvantitativnih modela.
Popis literature potrebne za studij i polaganje ispita:
- Šimunović, Katica; Havrlišan, Sara: Primjena linearnog programiranja u strojarstvu. Slavonski Brod; Sveučilište u Osijeku, Strojarski fakultet u Slavonskom Brodu, 2019.
- Kalpić, Damir; Mornar, Vedran: Operacijska istraživanja. Zagreb; Zeus, 1996.
- Šakić, Nikola; Štefanić, Nedeljko: Metode optimiranja proizvodnje. Inženjerski priručnik 4, Treći svezak Organizacija proizvodnje. Zagreb; Školska knjiga, 2002., str. 345-397.
- Barković, Dražen: Operacijska istraživanja. Osijek; Ekonomski fakultet Osijek, 2001.
Način polaganja ispita:
Provjera znanja zaokruženih cjelina gradiva putem kolokvija ili pisani dio ispita. Usmeni dio ispita.
Ciljevi predmeta
Ciljevi predmeta su steći sljedeća znanja, vještine i kompetencije: modeliranje realnih procesa i sustava (proizvodni program, optimalno iskorištenje materijala, model smjese ili mješavine, problem poslovnog udruživanja, optimiranje režima obrade, transportni problemi, problemi raspoređivanja); rješavanje modela različitim metodama i tehnikama; donošenje optimalne odluke na osnovi rješenja modela, te provedba postoptimalne analize. Osim tematike optimizacijskih kvantitativnih modela, cilj je steći i temeljna znanja i vještine postavljanja statističkih kvantitativnih modela, koja bi se zatim proširila na diplomskom studiju.
Ishodi učenja
- Prikazati definirani problem optimizacijskim kvantitativnim modelom (postaviti matematički model linearnog programiranja)
- Riješiti postavljeni matematički model usvojenim metodama i tehnikama
- Primijeniti računalne alate prilikom rješavanja modela
- Tumačiti dobiveno matematičko rješenje problema s ciljem donošenja optimalne odluke
- Provesti postoptimalnu analizu i analizu osjetljivosti matematičkog modela
- Prikazati eksperimentalne podatke statističkim kvantitativnim modelom
Povezivanje ishoda, učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja
Nastavna aktivnost |
ECTS | Ishod učenja |
Aktivnost studenata |
Metode procjenjivanja |
Bodovi | |
min | max | |||||
Predavanja i vježbe | 2 | 1-6 | Prisutnost i samostalno uključivanje pitanjima i prijedlozima; Uključivanje na poticaj nastavnika; Aktivno sudjelovanje uz korištenje računala i ploče | Evidencija prisutnosti i aktivnog sudjelovanja u nastavi | 0 | 5 |
Kontinuirana provjera znanja |
2 | 1-6 | Priprema za pisanu provjeru znanja zaokruženih cjelina gradiva i sudjelovanje na pisanoj provjeri znanja | Kolokvij 1
Kolokvij 2
|
30 | 60 |
Provjera znanja cijelog gradiva* | 2* | 1-6* | Priprema za pisanu provjera znanja cijelog gradiva i sudjelovanje na pisanoj provjeri znanja* | Pisani ispit* | 30* | 60* |
Završni ispit |
1 | 1-6 | Ponavljanje usvojenog gradiva i usmeni odgovori | Usmeni ispit | 20 | 35 |
Ukupno: | 5 | 50 | 100 |
*Ova nastavna aktivnost se odvija samo ako nije postignut minimalni broj bodova, u određenom vremenskom roku, na nastavnoj aktivnosti: Kontinuirana provjera znanja.