P407 Tjelesna i zdravstvena kultura IV

IV. semestar sveučilišnog preddiplomskog studija Strojarstvo
Tjedno opterećenje: 0P + 2V
ECTS bodovi: 1
Damir Rukavina, mag.cin., konzultacije uz prethodni dogovor putem e-maila; ured G4.

 

Okvirni sadržaj predmeta:

Zdravlje i pravilan tjelesni razvoj osnova su i preduvjet za sve ljudske aktiv­nosti, zato je ovo odgojno-obrazovno područje osobito važno u odgojno-obrazovnom procesu za skladno razvijanje svih antropoloških karakteris­tika studenata. Uvjetovanost tjelesne i zdravstvene kulture proizlazi iz zajedničkog skupa utjecaja što ih imaju sadržaji ovog područja na osigu­ranje razvoja pozitivnih osobina nasljeđa svakog pojedinca.

Oblici provođenja nastave i način provjere znanja:

  1. Osnovni program obavezan za sve studente, osim za studente narušenog zdravlja za koje se organizira nastava po posebnom programu prema vrsti oštećenog zdravlja.
  2. Fakultativni programi nisu obavezni za sve studente, već samo za one koji pored osnovnog programa imaju poseban interes za određene sadržaje iz tjelesne i zdravstvene kulture.
  3. Izborne aktivnosti provode se organizirano u društvima za tjelesnu i zdravstvenu kulturu za studente koji imaju poseban interes za ovo područje. Poseban zadatak ovih društava je organizacija ljetovanja i zimovanja studenata s određenim sadržajima.

Programske sadržaje studenti mogu birati iz slijedećih struktura kinezi­oloških aktivnosti (osnovni program):

  1. monostrukturalna gibanja: – atletika;
  2. polistrukturalna gibanja:- košarka, odbojka, rukomet, nogomet (muški), tenis, badminton dr.
  3. kompleksna gibanja: – sportska gimnastika.

Izborne aktivnosti: planinarenje; odlazak na zimovanje i skijanje.

Popis literature potrebne za studij:

  1. Milanović, D., Jukić, I., Čustonja, Z., Šimek, S. (2006). Kvaliteta rada u sportu. Findak, V. (ur.) Zbornik radova 15. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske ‘ Kvaliteta rada u područjima edukacije, sporta i sportske rekreacije ‘. Rovinj, 20-24.06.2006., 35-47.
  2. Mraković, M. (1992). Uvod u sistematsku kineziologiju, Fakultet za fizičku kulturu, Sveučilišta u Zagrebu.
  3. Findak, V., Prskalo, I. (2004). Kineziološki leksikon za učitelje. Petrinja: Visoka učiteljska škola.
  4. Talović, M., Fiorentini, F., Sporiš, G., Jelešković, E., Ujević, B., Jovanović, N. (2011). Notacijska analiza u nogometu. Sarajevo: Fakultet sporta i tjelesnog odgoja. ISBN 978-9958-606-54-0.

Popis literature koja se preporučuje kao dopunska:

  1. Mišigoj-Duraković M. (2007). Kinantropologija-biološki aspekti tjelesnog vježbanja. Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
  2. Findak, V., Prskalo, I. (2003). Kineziološko gledište o suvremenoj odgojnoj i obrazovnoj problematici. U Zborniku: Odgoj i obrazovanje u razvitku hrvatskog društva,  Hrvatski pedagoško-književni zbor, Zagreb, str. 143-149.

Način polaganja ispita:

Obvezna prisutnost na nastavi uvjet je za dobivanje potpisa (bez brojčanog ocjenjivanja).

 

Nastavni materijali:

  1. Analiza nogometne igre, dr.sc. Z. Miljković
  2. Značaj programiranja tjelesne aktivnosti, dr.sc. Z. Miljković