IV. semestar sveučilišnog preddiplomskog studija Strojarstvo
Tjedno opterećenje: 0P + 2V
ECTS bodovi: 1
Damir Rukavina, mag.cin., konzultacije uz prethodni dogovor putem e-maila; ured G4.
Okvirni sadržaj predmeta:
Zdravlje i pravilan tjelesni razvoj osnova su i preduvjet za sve ljudske aktivnosti, zato je ovo odgojno-obrazovno područje osobito važno u odgojno-obrazovnom procesu za skladno razvijanje svih antropoloških karakteristika studenata. Uvjetovanost tjelesne i zdravstvene kulture proizlazi iz zajedničkog skupa utjecaja što ih imaju sadržaji ovog područja na osiguranje razvoja pozitivnih osobina nasljeđa svakog pojedinca.
Oblici provođenja nastave i način provjere znanja:
- Osnovni program obavezan za sve studente, osim za studente narušenog zdravlja za koje se organizira nastava po posebnom programu prema vrsti oštećenog zdravlja.
- Fakultativni programi nisu obavezni za sve studente, već samo za one koji pored osnovnog programa imaju poseban interes za određene sadržaje iz tjelesne i zdravstvene kulture.
- Izborne aktivnosti provode se organizirano u društvima za tjelesnu i zdravstvenu kulturu za studente koji imaju poseban interes za ovo područje. Poseban zadatak ovih društava je organizacija ljetovanja i zimovanja studenata s određenim sadržajima.
Programske sadržaje studenti mogu birati iz slijedećih struktura kinezioloških aktivnosti (osnovni program):
- monostrukturalna gibanja: – atletika;
- polistrukturalna gibanja:- košarka, odbojka, rukomet, nogomet (muški), tenis, badminton dr.
- kompleksna gibanja: – sportska gimnastika.
Izborne aktivnosti: planinarenje; odlazak na zimovanje i skijanje.
Popis literature potrebne za studij:
- Milanović, D., Jukić, I., Čustonja, Z., Šimek, S. (2006). Kvaliteta rada u sportu. Findak, V. (ur.) Zbornik radova 15. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske ‘ Kvaliteta rada u područjima edukacije, sporta i sportske rekreacije ‘. Rovinj, 20-24.06.2006., 35-47.
- Mraković, M. (1992). Uvod u sistematsku kineziologiju, Fakultet za fizičku kulturu, Sveučilišta u Zagrebu.
- Findak, V., Prskalo, I. (2004). Kineziološki leksikon za učitelje. Petrinja: Visoka učiteljska škola.
- Talović, M., Fiorentini, F., Sporiš, G., Jelešković, E., Ujević, B., Jovanović, N. (2011). Notacijska analiza u nogometu. Sarajevo: Fakultet sporta i tjelesnog odgoja. ISBN 978-9958-606-54-0.
Popis literature koja se preporučuje kao dopunska:
- Mišigoj-Duraković M. (2007). Kinantropologija-biološki aspekti tjelesnog vježbanja. Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
- Findak, V., Prskalo, I. (2003). Kineziološko gledište o suvremenoj odgojnoj i obrazovnoj problematici. U Zborniku: Odgoj i obrazovanje u razvitku hrvatskog društva, Hrvatski pedagoško-književni zbor, Zagreb, str. 143-149.
Način polaganja ispita:
Obvezna prisutnost na nastavi uvjet je za dobivanje potpisa (bez brojčanog ocjenjivanja).
Nastavni materijali:
- Analiza nogometne igre, dr.sc. Z. Miljković
- Značaj programiranja tjelesne aktivnosti, dr.sc. Z. Miljković