II. semestar sveučilišnog diplomskog studija Strojarstvo
Tjedno opterećenje: 2P + 2V
ECTS bodovi: 5
Nositelj kolegija
prof. dr. sc. Marinko Stojkov, redoviti profesor u trajnom zvanju
konzultacije uz prethodni dogovor na e-mail: mstojkov@unisb.hr
ured G104
Prof.dr.sc. Branimir Pavković, vanjski suradnik
branimir.pavkovic@riteh.hr
Izvođači kolegija
prof. dr. sc. Marija Živić, redovita profesorica u trajnom zvanju
konzultacije uz prethodni dogovor na e-mail: mzivic@unisb.hr
ured G3
doc. dr. sc. Mario Holik, docent
konzultacije uz prethodni dogovor na e-mail: mholik@unisb.hr
ured G3a
dr. sc. Antun Barac, viši asistent
konzultacije uz prethodni dogovor na e-mail: abarac@unisb.hr
ured G104a
Matej Đuranović, mag. ing. mech., asistent
konzultacije uz prethodni dogovor na e-mail: mduranovic@unisb.hr
ured G107
Okvirni sadržaj predmeta
Primjene tehnike grijanja, ventilacije, klimatizacije i hlađenja. Stanje zraka u klimatiziranom prostoru, toplinska lagodnost. Proračun ogrjevnog i rashladnog učinka za grijanje, klimatizaciju i rashladna skladišta. Sustavi grijanja i klimatizacije. Oprema i komponente sustava grijanja. Oprema i komponete sustava za ventilaciju i klimatizaciju. Termodinamički procesi postupaka grijanja i hlađenja. Vrste i analiza rashladnih uređaja. Radne tvari. Osnove rada i konstrukcijske karakteristike rashladnih kompresora, isparivača i kondenzatora. Prigušni organi, cjevovodi i armatura. Konstrukcija i primjena dizalica topline. Automatska regulacija temperature, vlažnosti i količine zraka.
Oblici provođenja nastave i način provjere znanja
Predavanja.
Vježbe: auditorne, računalne.
Cilj kolegija
Usvajanje teoretskih znanja i razvijanje vještina za rješavanje praktičnih problema iz područja projektiranja i korištenja sustava grijanja, hlađenja i klimatizacije.
Način polaganja ispita
Pismeni i usmeni i izrada seminarskog rada.
Popis literature potrebne za studij i polaganje ispita
- Interna skripta – predavanja Grijanje i klimatizacija
- Interna skripta – predavanja Tehnika hlađenja
Popis literature koja se preporučuje kao dopunska
- Recknagel, Sprenger, Schramek: “Heizung und Klimatechnik 05/06”, Springer Verlag, München, 2005.
- ASHRAE: “2010 ASHRAE HANDBOOK- REFRIGERATION”, “2009 ASHRAE HANDBOOK- FUNDAMENTALS”, “2008 ASHRAE HANDBOOK- HVAC SYSTEMS AND EQUIPMENT”, “2007 ASHRAE HANDBOOK- HVAC APPLICATIONS”, ASHRAE Atlanta, 2007-2010.
Ishodi učenja
- Opisati područja primjene tehnike grijanja, ventilacije, klimatizacije i hlađenja te analizirati i povezati fiziološke i meteorološke osnove sustava grijanja, ventilacije i klimatizacije.
- Izračunati ogrjevni i rashladni učinak, te potrošnju energije za grijanje i hlađenje zgrade te razlikovati i izračunati termodinamičke procese grijanja i hlađenja.
- Opisati način gradnje i izvedbe toplinske izolacije hladionica, te izračunati potreban rashladni učinak i potrošnju energije za hladionicu.
- Opisati, procijenit i vrednovati specifičnosti sustava grijanja, prirodne i prisilne ventilacije i klimatizacije, te sustava hlađenja.
- Razlikovati i analizirati metode distribucije energije u sustavima grijanja, hlađenja i klimatizacije i pri tome procijeniti i preporučiti različite izvedbe uređaja za grijanje, ventilaciju i rashladnih uređaja.
- Opisati procese, procijeniti uređaje i primjenu rashladnih uređaja i dizalica topline.
- Opisati svojstva različitih radnih tvari i tvari za prijenos topline u tehnici hlađenja, usporediti njihov način primjene i utjecaj na konstrukciju rashladnog uređaja i okoliš.
- Protumačiti izvedbe i konstrukciju osnovnih sustava i njihovih elemenata kod grijanja, klimatizacije i hlađenja i opisati načine regulacije postrojenja grijanja, hlađenja i klimatizacije.
- Protumačiti termodinamičke osnove rada rashladnih kompresora, opisati izvedbe i konstrukciju, izvedbe dijelova kompresora i način regulacije, opisati izvedbe i protumačiti primjenu isparivača i kondenzatora i opisati izvedbe i protumačiti primjenu prigušnih organa, armature i cjevovoda u tehnici hlađenja.
Povezivanje ishoda, učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja
Nastavna aktivnost | ECTS | Ishod učenja | Aktivnost studenata | Metode procjenjivanja | Bodovi min-max |
---|---|---|---|---|---|
Pohađanje nastave (predavanja, auditorne i laboratorijske vježbe) | 2 | 1-8 | Prisutnost uz aktivno sudjelovanje | Prozivanje. Provjera pripreme | 5-10 |
Seminarski rad | 1 | 1-8 | Izrada seminarskog rada | Procjena pismenog rada i odgovori na pitanja | 25-40 |
Završni ispit | 2 | 1-8 | Aktivno usvajanje gradiva i analiza | Usmeni ispit | 30-50 |
Ukupno: | 5 | 60-100 |